Afmpz 73 81 80-90 726
Afmpz 73 81 80-90 726
|
|
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 23.09.2010 19:01 |
Może do nas kiedyś takie używki trafią...
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 23.09.2010 19:02 |
Całkiem sympatyczne. To są EZT?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 23.09.2010 19:05 |
czatowiec napisał(a): Całkiem sympatyczne. To są EZT? Nie, to są zwykłe (no, prawie) składy prowadzone lokomotywami Unrealgod napisał(a): Może do nas kiedyś takie używki trafią... Może jednak wcześniej, zwłaszcza po tym jak Siemens poinformował że nie będzie składał oferty w przetargu na 20 ezt dużych prędkości dla cacy spółeczki (czyli PIC). |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 23.09.2010 20:05 |
I to nieskładanie wykorzystał Alstom składając swoją ofertę. Co do składu to taki jakby push&pull jest.
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 23.09.2010 20:13 |
Nie jakby, tylko jest 🙂
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 23.09.2010 20:14 |
No to miałem na myśli. 🙂
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 23.09.2010 22:18 |
Swoją drogą to dziwne że u nas nikt nie wpadł na coś takiego żeby do wagonu osobowego dospawać kabinę z siódemki i pociągnąć wzdłuż składu wagonów przewodów wielokrotnego sterowania. Ile by się zaoszczędziło czasu na oblotach. Wady to chociażby dwa niekompatybilne typy EU07, konieczność obsadzenia maszyny, nawet sterowanej zdalnie no i pan mechanik by musiał pieszo składy oblatywać.
Natomiast znając płodność umysłów naszych inżynierów to dziwne że jakiś taki projekt czy prototyp nie powstał (a przynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem). |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 23.09.2010 22:21 |
Mówisz o zakładach południowych czy ogólnie ❓ Jak wiadomo Koleje Mazowieckie to stosują i będą stosować.
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 23.09.2010 22:22 |
PKP chyba wystarczająco EZT posiadało, dlatego to. Aktualnie jedyny typ wagonów wyposażony w gniazda sterowania lokomotywą w Polsce to Bohuny, ale PR nie mają wagonów sterowniczych, jedynie doczepne...
P.S. Poprawka: W tej wyliczance nie uwzględniłem wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 23.09.2010 22:36 |
Tu masz wagon sterowniczy ciągnięty przez EU07. Z tego co wiem to wagony silnikowe/lokomotywy które miały ciągnąć te wagony nie mieszczą się do tunelu. Miałem okazję widzieć taki skład na stacji końcowej w Skarżysku i siódemka musiała go klasycznie oblecieć.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 23.09.2010 22:47 |
Wszystko się do tunelu mieści. W fizyce przynajmniej, bo w głowach decydentów PLK już niekoniecznie.
A siódemka musi składy oblatywać, bo nie jest kompatybilna (co zresztą nie dziwi) z wagonami Bombardiera. Z kolei siódemki jeżdżą z tymi wagonami... bo nic innego nie ma 😉 Już produkują się Traxxy, także w końcu te wagony będą pracować jako push-pull z prawdziwego zdarzenia. Aha, byłbym zapomniał 😈 Cytat: DominiaKM z całym szacunkiem, jeżeli nie jesteś czegoś pewien to nie pisz bzdur 🙂 |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 23.09.2010 23:00 |
Gdzie znowu widzisz bzdurę❓ Chodzi Ci o to zdanie:
Cytat: ❓ Bo jeżeli o to faktycznie źle się wyraziłem.Jak wiadomo Koleje Mazowieckie to stosują i będą stosować. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 23.09.2010 23:35 |
To jak już o sterowaniu wielokrotnym mówimy to mam pytanie: Na poręczy (pod oknami przednimi, na wysokości mocowania wycieraczek) tego wagonu sterowniczego widać dwa gniazdka. Takie same gniazda mają lokomotywy 189, 183. Są to takie same gniazda jakie mają wagony osobowe, te najnowsze i te trochę starsze, zamontowane w przejściach miedzy wagonami. Takie samo gniazdko (o ile się nie mylę) widać (tylko pojedyncze) na czele EP09. No i zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem jakiś standardowy system sterowania wielokrotnego, narzucony przez standard międzynarodowy (RIV?). Czy jest to po prostu jakiś system sterowania czy nagłośnienia w wagonach?
Bo tak patrząc an to i na inne zdjęcia to nie widzę innych gniazd, może są gdzieś ukryte? |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 24.09.2010 08:02 |
Unrealgod napisał(a): To jak już o sterowaniu wielokrotnym mówimy to mam pytanie: Na poręczy (pod oknami przednimi, na wysokości mocowania wycieraczek) tego wagonu sterowniczego widać dwa gniazdka. Takie same gniazda mają lokomotywy 189, 183. Są to takie same gniazda jakie mają wagony osobowe, te najnowsze i te trochę starsze, zamontowane w przejściach miedzy wagonami. Takie samo gniazdko (o ile się nie mylę) widać (tylko pojedyncze) na czele EP09. No i zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem jakiś standardowy system sterowania wielokrotnego, narzucony przez standard międzynarodowy (RIV?). Czy jest to po prostu jakiś system sterowania czy nagłośnienia w wagonach? Bo tak patrząc an to i na inne zdjęcia to nie widzę innych gniazd, może są gdzieś ukryte? Mogę tylko stwierdzić ze oba te gniazda (obie pary) są używane podczas łączenia lokomotyw z wagonami i składów Railjet, ale nie zwróciłem uwagi czy nie było innych przewodów np. na wysokości sprzęgów Unrealgod napisał(a): Natomiast znając płodność umysłów naszych inżynierów to dziwne że jakiś taki projekt czy prototyp nie powstał (a przynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem). Były takie próby w latach 50-tych. Z... parowozami ‼ Ale później je zarzucono i skoncentrowano na EZT i wagonach spalinowych. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 24.09.2010 17:52 |
Dominiak napisał(a): I to nieskładanie wykorzystał Alstom składając swoją ofertę. Co do składu to taki jakby push&pull jest. Tego zaoferowali? http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?114,5016338,5016362#msg-5016362 bo jeśli tak to fajnie by było |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 24.09.2010 21:01 |
Nie wiem co zaoferowali, przeczytałem że tylko biorą udział.
|
|