Strona główna» Kolej» Kolej na Świecie» 32-158

32-158

«Poprzednie zdjęcie: Mocanita
Następne zdjęcie: 32-123»

32-158

Data zrobienia zdjęcia: 30 sierpnia 2010 roku (poniedziałek)
Opis: Burgas ( Бургас ) (Bułgaria). Ta jednostka w trochę lepszym stanie wizualnym niż ta z poprzedniego zdjęcia 🙂
Słowa kluczowe: БДЖ BDZ 32 32-158 Български_Държавни_Железници Burgas Bułgaria lato wakacje
Data dodania zdjęcia: 11.09.2010 20:34, Wyświetleń: 1831, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 185.1 KB
Dodał: kmk
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 450D
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/9
Wartość ISO: 400
Data utworzenia: 30.08.2010 12:04:19
Długość ogniskowej: 25mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
11.09.2010 23:51
Rozumiem że SA3 jest dlatego że to radzieckie jednostki. Zderzaki są żeby przystosować te jednostki do ichniejszego systemu europejskiego, gdzie normalnie powinien być sprzęg śrubowy? Czy się mylę?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.09.2010 01:26
W wagonach towarowych wyposażonych w sprzęgi SA-3 nie stosuje się zderzaków, jednak w wagonach pasażerskich stosuje się je, nawet jeżeli nie są przystosowane do komunikacji międzynarodowej (MC). Ma to swoje uzasadnienie, bowiem wagon na sprzęgu SA-3 bardzo "twardo" pracuje (szarpie) - bufory mają za zadanie to wytłumić.
Offline szalony
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.09.2010 10:59
Ok. Ja się bardziej sugerowałem tym zdjęciem, gdzie lokomotywa ma standard europejski.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
12.09.2010 11:18
Ale tamta lokomotywa jest produkcji Rumuńskiej
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.09.2010 11:55
Kraj pochodzenie jest chyba najmniej istotny. Pesy na Litwie mają SA-3 i nie mają zderzaków.
Pytanie należy zadać inaczej: jaki jest rozstaw szyn w Bułgarii. I wtedy Można się zastanawiać, który system sprzęgów (śrubowy czy SA-3) tu nie pasuje.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 113
12.09.2010 11:57
Mają głównie rozstaw normalnotorowy.
Offline Lipien20
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
12.09.2010 12:55
Unrealgod - trudno żeby Bułgaria miła szeroki tor gdy wszystkie kraje dookoła mają normalny, a to że kupowali sowieckie EZT to był raczej przejaw serwilizmu tamtejszych władz wobec "wielkiego brata". Choć inna sprawa że Jugosławia też je kupowała, a oni raczej trzymali dystans do Moskwy...
Offline Wypalacz Rafał
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.09.2010 13:19
Sprzęgi SA-3 i ich odmiany ze względu na większą wytrzymałosć stosują też koleje szwedzkie na cięzkich pociągach rudowych (Kiruna, Gallivare)... A ruskich tam nie było 😉
Offline szalony
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
12.09.2010 13:34
Wypalacz Rafał napisał(a):
Choć inna sprawa że Jugosławia też je kupowała, a oni raczej trzymali dystans do Moskwy...

Może wypadały lepiej, niż importowane produkty Pafawagu? 😈
A zmuszenie do zakupu ruskich maszyn było także u nas. Gdyby nie ST44, być może mielibyśmy kilkaset razy więcej SP47...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
12.09.2010 15:43
A może Pafawag nie robił EZT na 25kV 50Hz...
Offline Wypalacz Rafał