Tramwaj na Płaszów 2010-05-23
«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj na Płaszów 2010-05-23
Następne zdjęcie: Tramwaj na Płaszów 2010-05-23»
Tramwaj na Płaszów 2010-05-23
|
|
Ostatnie komentarze
Klimueres Użytkownik Komentarzy: 245 23.05.2010 13:38 |
Po co tutaj taki ostry skręt szyn ?
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 23.05.2010 13:40 |
Przez wsporniki wiaduktu trzeba przenieść torowisko w bok.
|
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 23.05.2010 14:00 |
Jakby chodziło tylko o filar wiaduktu to można było to lepiej wyprofilować, bardziej podejrzewam, że chodzi o przystanki Krakowska Akademia 😛
|
|
pawliszon Użytkownik Komentarzy: 11 23.05.2010 14:41 |
Dokładnie tak będzię - dwa przystanki z podbudową betonową.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 23.05.2010 16:31 |
Dodajmy od razu - oba przystanki ZA tymi ostrymi łukami. I niech mi ktoś to logicznie uzasadni...
|
|
YogY Administrator Komentarzy: 705 23.05.2010 16:53 |
Tragiczne te łuki 😕 Widać, że torowiska projektują ludzie, którzy nie mają żadnego pojęcia o tym jak pojazd (czytaj tramwaj) zachowuje sie potem na takim torowisku. Nie wspominając o kosztach eksploatacji - ścieraniu się szyn na łukach. A koszty te muszą być znaczne, skoro w wielu miejscach się tego po prostu nie uskutecznia. Przykład - torowisko przy dunikowskiego, gdzie w stronę mistrzejowic/piastów nie ma już połowy szyny.
Podobne fatalne rozwiązanie pod wiaduktem na al.29 Listopada przy wjeździe/zjeździe do tunelu... |
|
Coffee Gość 23.05.2010 18:26 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Dodajmy od razu - oba przystanki ZA tymi ostrymi łukami. I niech mi ktoś to logicznie uzasadni... Jedyne uzasadnienie, jakie widzę, to takie, by spowolnić ruch w tym miejscu (aby jakiemuś motorowemu nie przyszło do głowy, wjechać na ten przystanek ze zbyt dużą prędkością). Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż jeżeli dojdzie na tym łuku do jakiekolwiek wykolejenia, to wóz wyleci wprost na ludzi... |
|
Voith Gość 23.05.2010 19:08 |
IMHO łuki są po to by powiększyć powierzchnię samej płyty przystanku.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 23.05.2010 20:11 |
Oczywiście że tak, tylko czemu te łuki są przed przystankami, co spowoduje konieczność zwalniania i powolnej jazdy do przystanku, a nie za nimi...
Coś jak na kolei w naszym regionie, gdzie na liniach jednotorowych były mijanki w kształcie romba, by pociąg wjeżdżał na rozjazdach zawsze na wprost. Tyle że były zbudowane dla ruchu lewostronnego, więc gdy na kolei wprowadzono ruch prawostronny, wprowadzono go również i na takich mijankach. Skutek była taki że pociągi musiały zwalniać przed stacjami i wjeżdżać z małą prędkością na stacje... |
|
Voith Gość 23.05.2010 21:25 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Oczywiście że tak, tylko czemu te łuki są przed przystankami, co spowoduje konieczność zwalniania i powolnej jazdy do przystanku, a nie za nimi... Widocznie się nie zmieścili, zeby je zrobić za i zgrać to z łukiem. |
|
YogY Administrator Komentarzy: 705 23.05.2010 21:56 |
Po prostu można było zrobić łagodniejszy łuk. Zamiast tego kawałka prostej szyny mogły od razu łagodnie zmierzać do lewej strony...
|
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 23.05.2010 22:11 |
Jeszcze lepiej będzie jak przed tym przystankiem u góry powieszą kwadracik z dziesiątką w środku...
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 24.05.2010 18:03 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Skutek była taki że pociągi musiały zwalniać przed stacjami i wjeżdżać z małą prędkością na stacje... Z czasem przestały zwalniać, bo albo je zlikwidowano, albo prędkości są tak niskie, że już wolniej się nie da 😉 |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 24.05.2010 18:17 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Coś jak na kolei w naszym regionie, gdzie na liniach jednotorowych były mijanki w kształcie romba, by pociąg wjeżdżał na rozjazdach zawsze na wprost. Tyle że były zbudowane dla ruchu lewostronnego, więc gdy na kolei wprowadzono ruch prawostronny, wprowadzono go również i na takich mijankach. Nie wiem gdzie ten Wasz region ale przykładem takiego romba jest stacja Rabka Zaryte. |
|