Strona główna / Kolej / Lokomotywy elektryczne / EU45/E189 / E189-450

E189-450

«Poprzednie zdjęcie: E189-450
Następne zdjęcie: E189-450»

E189-450

Data zrobienia zdjęcia: 31 marca 2010 roku (środa)
Opis: Warszawa Włochy pogp. Pociąg IR 13128 relacji Warszawa Wschodnia - Rzeszów Główny. Malowanie wagonów REGIOekspres trochę chybione ale za to są bardzo przyjemne i wygodne w środku.
Słowa kluczowe: E189 E189-450 PR Przewozy_Regionalne interREGIO REGIOekspres MRCE_dispolok Warszawa_Włochy D29-1 Eurosprinter Siemens
Data dodania zdjęcia: 31.03.2010 20:13, Wyświetleń: 3046, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 223.3 KB
Dodał: Małryc
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-FZ8
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/4
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 31.03.2010 15:42:58
Długość ogniskowej: 14mm

Ostatnie komentarze

vear
Administrator

Komentarzy: 2393
31.03.2010 20:18
Popraw sobie opis; to nie ma nic wspólnego z EU43!
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4790
31.03.2010 20:18
No i kolejne malowanie :?

Przynajmniej tyle dobrego że skład został zestawiony z jednakowo pomalowanych wagonów...
Offline Wypalacz Rafał
Małryc
Użytkownik

Komentarzy: 68
31.03.2010 20:24
Już poprawione. Zapędziłem się.
Offline Małryc
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
31.03.2010 20:36
Wypalacz Rafał napisał(a):

Przynajmniej tyle dobrego że skład został zestawiony z jednakowo pomalowanych wagonów...


Obrzydliwie pomalowanych... Ale jaki przewoźnik, taki kolor wagonów :twisted:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
31.03.2010 20:54
Wolę ohydnie pomalowane wagony i konkurencję na torach, niż najtańszy bilet Krk - Wawa za ponad 100zł :p
Offline szubak
Dziki
Użytkownik

Komentarzy: 349
31.03.2010 22:32
Co to za wagony?
Offline Dziki
Małryc
Użytkownik

Komentarzy: 68
31.03.2010 22:47
Modernizowane w PESIE wagony 161A i 163A.
Offline Małryc
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
31.03.2010 22:48
A ja bym wolał, by Przewozy Regionalne się zajęły przewozami regionalnymi :]
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
31.03.2010 22:50
Ja bym wolał, żeby PIC zajął się przewozami w ogóle.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
31.03.2010 23:04
vear napisał(a):
Ja bym wolał, żeby PIC zajął się przewozami w ogóle.

Wtedy z braku alternatywy jechałbym do Warszawy zapewne autem, a nie pociągiem :p
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
31.03.2010 23:35
Źle mnie zrozumiałeś :P Wolałbym, ze PIC zajął się czymś innym niż rozwalanie tego, co dostali w spadku po PR, skracanie składów i uwalanie kolejnych połączeń. Bynajmniej nie mam ochoty na ponowny monopol prestiżowej spółeczki.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
01.04.2010 07:56
A ja bym wolał, żeby jedni i drudzy poszli do diabła, bo ta zabawa w pseudokolej za dużo nas kosztuje. A potem startujemy z przetargami na linie regionalne, dalekobieżne spokojnie się utrzymają z komercji.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
01.04.2010 09:31
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 10:50
To zaskakujące, że DB chce jeździć z Krakowa do Warszawy, a nie z Suchej do Żywca... :cool:

No i to by było na tyle, jeśli ktoś myślał, że DB coś poratuje.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 11:04
No więc właśnie dla tych lokalnych linii musi istnieć w pierwszej kolejności wola samorządu. Tymczasem PIC wycina rentowne pociągi (które i tak obsługiwało dawno zamortyzowanym taborem), dlatego, że nie będzie się zniżać to obsługi takiego Zamościa, Suwałk, Zagórza, Zgorzelca, Mielca, Mikołajek czy Brodnicy, skoro może puścić prestiżowy pociąg do Berlina albo Budapesztu i uciułać większe pieniądze (a dotacja z Ministerstwa i tak będzie, ostatnio wywalczyli nawet dotację na pociągi kwalifikowane). A żeby zmarginalizować miejscowości położone wzdłuż linii nr 8 i wkrótce ją uwalić, na pośpiechy jadące przez Kielce posyła się po dwie dwójki. Do tego w przypływie dobroci od czasu do czasu jeszcze jedną, ale zreklasowaną. A co, niech się hołota z Radomia, Skarżyska i Kielc kompresuje!

Ja gorąco kibicuję PR, bo jest to jedyna spółeczka rodem z PKP, która redukuje przerośnięte zatrudnienie, zaś przez Moraczewski ma już doświadczenie w kruszeniu betonu, bo sam zajmował się przetargiem w Kuj-Pom, który wprowadził PCC Arrivę. Związkom na szczęście nie udało się rozprawić z nim tak jak z ostatnim nowym prezesem KM, więc jeśli tylko PKP (w tym UTK i Ministerstwo Intercity) nie przesadzi z rzucaniem kłód pod nogi, za kilka lat ta firma wyjdzie na prostą.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 11:40
Hehe, ale problem w tym, że PR też nie jest zainteresowany Zamościem, Suwałkami, Zagórzem, Zgorzelcem, Mielcem, Mikołajkami czy Brodnicą. :!:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 11:51
Ale PR nie dostaje gigantycznej dotacji z Ministerstwa Intercity, z której nie byłoby w żaden sposób rozliczane, tak jak prestiżowa spółeczka... Zaś na Interregio w wymienione strony (zwłaszcza do Zamościa, bo to chyba największe miasto niedawno pozbawione kolei) póki co nie ma co liczyć z racji braku ekonomicznych pojazdów spalinowych.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
01.04.2010 12:00
Wolę PRy, bo dzięki nim i ichniejszej REGIOkarcie już sporo zaoszczędziłem, zaś PKP IC ma dotowane przewozy TLK, likwiduje pociągi, gdzie jeździ masa osób, ale oni twierdzą, że nie jeździ nikt. Udowodnili to w sposób bardzo prosty, ale zakłamany i kreatywny. Gdy ichniejsze składy na E30 miały po 4 wagony, puścili kilka razy w środku tygodnia 7 wagonów i urządzili liczenie. No i wyszło, że tyle wagonów jeździ pustych, a w terminach czw-pn.ludzie stali na korytarzach w tych 4 wagonach.

@vear: Zauważ, że masa tych wspaniałych połączeń PKP IC do Berlina i Budapesztu pojeździła raptem jeden rozkład jazdy, albo i pół roku (vide: Moniuszko, Bem, Pogórze do Jeleniej Góry). Ta firma jest generalnie do zaorania ze względu na "fahofcóf" od marketingu. Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że E30 dla PKP IC na zachód od Wrocławia dla PKP IC nie istnieje. Jednak, gdy przygotowywano RE Drezno-Wrocław z Desirami, jedna baba w marketingu chciała 3pociągi IC przetrasować z Warszawy do Drezna, żeby poblokować DB. To jest poważna firma?
Offline barttek
spex
Gość

01.04.2010 14:49
Szkoda iż nie udało się uruchomić tych składów REGIOekspres na trasie Poznań - Berlin :/

http://www.rynek-kolejowy.pl/15226/Zmodernizowane_wagony_w_IR_WOSP.htm
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 18:03
Szkoda to jest, że z Krakowa do Miechowa osobówka jedzie co 2-3 godziny :twisted:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 18:05
Demagogia fajna rzecz, ale jak kształtuje się relacja między piernikiem a wiatrakiem?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 18:15
Kolej to nie jest miłośnicza wycieczka raz na pół roku z Krakowa do Wrocławia, albo coroczny wyjazd nad morze. Kolej to są codzienne dojazdy do dużych miast, rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu km. Kolej to jest obsługa Bochni, Woli Filipowskiej i Skawiny. To wszystko co się ostatnio pojawiło to jest wielkie nic. Parę kolorowych wagonów i lokomotyw dla niepoznaki. To są dobrze zamaskowane dożynki kolei w Polsce. Kompletnie mi wisi, czy to wina IC, PR czy samorządu, czy rządu. Już sam fakt, że są jakieś spółki o różnych taryfach to jest kosmos.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 18:36
Zatem ∀ piernik: f(piernik) ∈ ∅ :cool:

Te parę kolorowych wagonów i lokomotyw zrewolucjonizowało rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Zaczął się w końcu liczyć pasażer, a nie tylko dotacja, ewentualnie dojna krowa w postaci biznesmena. W przewozach lokalnych tego nie będzie, póki nie będzie solidnej organizacji i finansowania, bo bez uprawiania busiarstwa (czego na kolei na szczęście robić się nie da), na nich po prostu się nie da zarobić. Ile napisałeś pism w tej sprawie do Urzędu Marszałkowskiego? A tak na marginesie, tego, kto organizuje transport kolejowy, uczą na lekcjach wosu w liceum :P
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 18:47
Dawno nie byłem w liceum :p A wiesz, że są państwa na świcie, gdzie wszystkie pociągi są w jednakowej cenie (osobowe, pospieszne, a nawet kwalifikowane - i nie ma na nie żadnych bzdurnych miejscówek)? I można się przesiadać i tym podobne niezwykłości. I nie ma fioletowych biletów, regiokarnetów i miliona innych pierdół. Jedna sieć, jedna taryfa, jedna spółka, jeden bilet. Od tego zaczynamy. Nie będzie tego - to zaprawdę powiadam Ci nie będzie kolei w ogóle.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
01.04.2010 18:52
vear napisał(a):

Te parę kolorowych wagonów i lokomotyw zrewolucjonizowało rynek kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Zaczął się w końcu liczyć pasażer, a nie tylko dotacja, ewentualnie dojna krowa w postaci biznesmena.


:lol: Wiem, że jest prima aprilis, ale proszę Cię, nie kpij sobie z nas. Masz oczywiście prawo wierzyć, że IR jeżdżą bez dotacji, a nawet przynoszą zyski, ale informuję Cię, że najprawdopodobniej jest to brednia. IRy jeżdżą kosztem osobówek, na które PRy biorą dotacje i nie potrafią ich potem przejrzyście rozliczyć. Tak samo jak IC.

Tak więc ja wybieram PKSy i busy :twisted:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
01.04.2010 19:01
A wiadomo co z Traxxami?
Offline mseifer
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 19:03
kuba203 napisał(a):
:lol: Wiem, że jest prima aprilis, ale proszę Cię, nie kpij sobie z nas. Masz oczywiście prawo wierzyć, że IR jeżdżą bez dotacji, a nawet przynoszą zyski, ale informuję Cię, że najprawdopodobniej jest to brednia. IRy jeżdżą kosztem osobówek, na które PRy biorą dotacje i nie potrafią ich potem przejrzyście rozliczyć. Tak samo jak IC.

Masz na ten temat konkretne dane? Bo "wszyscy wiedzą, że tak jest" do mnie nie przemawia. Kto jak kto, ale samorządy nie mają tyle kasy do narozrzucania co MI i takie np. podkarpackie ostatnio właśnie w tym celu zarządziło audyt - by wiedzieć za co płaci.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
01.04.2010 20:34
Chyba słowo "najprawdopodobniej" dość jednoznacznie sugeruje, że nie mam danych? A fakt, że aż potrzeba zewnętrznego audytu, wyjątkowo źle świadczy o firmie, która nie jest w stanie przedstawić dokumentów finansowych dotyczących swojej działalności.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
01.04.2010 20:39
kuba203 napisał(a):
Tak więc ja wybieram PKSy i busy :twisted:

8o :p Apokalipsa
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2393
01.04.2010 20:44
kuba203 napisał(a):
Chyba słowo "najprawdopodobniej" dość jednoznacznie sugeruje, że nie mam danych?

Wybacz, ale raz już przyjąłeś to za truizm...
Ja nie bronię PR za wszelką cenę, po zmarnowanych 20 latach żadna firma nie będzie krystaliczna i nadal na pewno sporo w niej betonu i niedasizmu. Ale nie mogę się zgodzić na objeżdżanie jedynej post-pekapowej spółki, która w końcu stara się mimo wszystko iść do przodu.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
01.04.2010 21:04
No cóż, ratuje się przed rynkową zagładą, uciekając w przewozy międzyregionalne. Bo regionalne zniszczyła (nie sama, ale miała spory udział). Nie można jej mieć za złe, że województwom nie ma nic sensownego do zaoferowania, bo mamy wolny rynek i każdy proponuje to co chce...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
02.04.2010 13:54
vear napisał(a):

Ja nie bronię PR za wszelką cenę, po zmarnowanych 20 latach żadna firma nie będzie krystaliczna i nadal na pewno sporo w niej betonu i niedasizmu. Ale nie mogę się zgodzić na objeżdżanie jedynej post-pekapowej spółki, która w końcu stara się mimo wszystko iść do przodu.


Problem polega na tym, że po zmarnowanych 20 latach marnuje się 21 rok. Firma uprawia dzikie busiarstwo na liniach dalekobieżnych, a podstawowa statutowa działalność, na którą otrzymuje dotacje, praktycznie nie istnieje. To nie jest zdrowa sytuacja.

@szubak: no widzisz, świadczy to wyłącznie o tym, jak nisko upadła polska kolej, że już nawet miłośnicy nie chcą nią jeździć.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4461
02.04.2010 14:05
No i dobrze podsumowane.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
02.04.2010 14:58
kuba203 napisał(a):
@szubak: no widzisz, świadczy to wyłącznie o tym, jak nisko upadła polska kolej, że już nawet miłośnicy nie chcą nią jeździć.

Nie no, z jazdy koleją wyleczyłem się już jakiś czas temu. Chodziło mi o "busy"
;)
Offline szubak
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
02.04.2010 15:02
Ja tylko mam małe pytanko, skoro teraz marszałkowie widzą jak PRy przepuszczają pieniądze, to dlaczego nie ogłasza się przetargów na linie, wzorem innych krajów? Bo ogłoszenie przetargu na miesiąc przed wejściem nowego RJ jak bodajże zrobiło woj.podlaskie to śmiech na sali. Swoją drogą, jaka działalność statutowa i po czym? Linia Kudowa-Kłodzko pada, bo pociąg jedzie tak powoli, że nikt do niego nie wsiada. PLK nie spieszy się z remontem, bo nie ma pieniędzy na linie główne. Mamy utrzymywać linie dla miłośników? Jeździły pociągi do stacji Jerzmanice Zdrój. Kto tym jeździł, skoro autobus MPK wyprzedzał pociąg? Połączenie zlikwidowano, bo nie było rentowne. I jeszcze jedno, ktoś tu przytaczał Sanok, Zagórz. Czym to obsługiwać? Paliwożerną stonką? Kto ma na to pieniądze, żeby przejechało się tym pociągiem 10 osób w żółwim tempie?
Offline barttek
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
02.04.2010 18:44
szubak napisał(a):

Nie no, z jazdy koleją wyleczyłem się już jakiś czas temu. Chodziło mi o "busy"
;)


Wiem o tym doskonale - po prostu doszliśmy do tego momentu, w którym część przewoźników busowych oferuje o niebo lepszy standard od kolei.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4495
02.04.2010 18:46
barttek napisał(a):
I jeszcze jedno, ktoś tu przytaczał Sanok, Zagórz. Czym to obsługiwać? Paliwożerną stonką? Kto ma na to pieniądze, żeby przejechało się tym pociągiem 10 osób w żółwim tempie?


Swój wkład w obecny stan kolei w Polsce ma również PLK, to nie ulega wątpliwości.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
09.04.2010 22:20
Czy mógłby ktoś podać odjazdy/przyjazdy z/do Krakowa tego cuda?
Offline mseifer
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2967
09.04.2010 22:21
8:25 wyjeżdża z Krakowa do Warszawy. Z powrotem jest coś 18:13 czy jakoś tak.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
10.04.2010 10:56
Potwierdzam, 15:30 z Warszawy Centralnej i planowo 18:23 w Krakowie Głównym, jedzie dalej do Rzeszowa. Miałem wczoraj okazję nim jechać :)
Offline kaczormmkaczor at gmail.com