Strona główna» Różne» Gadżety komunikacyjne» Inwestycje część II

Inwestycje część II

«Poprzednie zdjęcie: Trolejbus pełen emocji
Następne zdjęcie: Inwestycje część I»

Inwestycje część II

Data zrobienia zdjęcia: 1986 rok
Opis: Wersja kosmiczna,praktycznie nie do zrealizowania, również pochodzi z biuletynu MPK z roku 1986
Słowa kluczowe: mapka inwestycje biuletyn MPK_Kraków
Data dodania zdjęcia: 26.11.2009 12:09, Wyświetleń: 2746, Pobrań: 37, Wielkość pliku: 200.4 KB
Dodał: M_Szymkowiak
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-FZ5
Czas ekspozycji: 1/50 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 26.11.2009 11:08:57
Długość ogniskowej: 8.7mm

Ostatnie komentarze

Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
26.11.2009 12:34
No plan był ambitny - były jakieś założenia do kiedy miałoby to być zrealizowane ?
Offline Owsik
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.11.2009 13:06
Metro! Wow faktycznie mocno kosmiczne plany, tego to i za 50 lat nie będzie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
26.11.2009 13:27
Unrealgod napisał(a):
Metro! Wow faktycznie mocno kosmiczne plany, tego to i za 50 lat nie będzie.


Metro planowano od dawna, w latach '70 tunel KST był projektowany jako tunel metra 😁. Nie zrealizowano metra, ze względu na Warszawę... "Stolica musi mieć pierwsza metro!" - takie niestety było myślenie 🙁
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
26.11.2009 13:29
Ciekawe rzeczy🙂 Ciekawymi rozwiązaniami są linie tramwajowe z Cichego Kącika na Azory, Krowodrza Górka - Prądnik Czw. - Mistrzejowice czy likwidacja linii na Walcownię ale przedłużenie odcinka od Wiaduktów do Luboczy 🙂 Plan KST z Kopca Wandy do Bieżanowa nawet w dzisiejszych realiach trochę przesadzony.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
26.11.2009 13:31
czatowiec napisał(a):


Metro planowano od dawna, w latach '70 tunel KST był projektowany jako tunel metra 😁. Nie zrealizowano metra, ze względu na Warszawę... "Stolica musi mieć pierwsza metro!" - takie niestety było myślenie 🙁


Na tym planie metro poprowadzone jest już po zach. częsci dworca z jednoczesną likwidacja linii tramwajowej na Krakowskiej, św. Gertrudy i Pl. W. Świętych.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.11.2009 13:37
Metro jest w Krakowie niepotrzebne. Sieć tramwajową należy uzupełnić o brakujące odcinki (typu Ruczaj, Górka Narodowa itd.) i zrobić tak, by tramwaje po niej jeździły, a nie stały 30% czasu podróży. A tą sieć uzupełnić koleją z dogęszczonymi przystankami. Rzekłem.

Sprawna sieć komunikacji tramwajowej (ewentualnie z odcinkami podziemnymi, ale tylko tam gdzie to naprawdę potrzebne) to jedyna realna alternatywa dla Krakowa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.11.2009 13:47
Dokładnie. Czyli trzeba całkowicie oddzielić sieć tramwajową od ruchu ulicznego, nie tylko wydzielić torowiska ale i usunąć skrzyżowania tak żeby tramwaje nie stały na światłach. Należy więc wybudować im estakady lub tunele. Bo inaczej się tego czasu stania ograniczyć nie da. No i może trochę odcinki między przystankami wydłużyć.
Co do kolei to też trzeba osobne torowisko dla kolei miejskiej (tak jak jest w 3-mieście albo Warszawie) bo często stojące pociągi miejskie i wiecznie spóźnione dalekobieżne na jednych torach to wróży tylko wielkim chaosem, niczym więcej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
26.11.2009 21:03
Jak na tamte czasy to 90% planów na tej mapce to była czysta propaganda. Sami widzice, że w Kraku fajnie się rysuje ale z wykonaniem to już gorzej. Np przenosić dworzec autobusowy z os. Widok za tory kolejowe, tylko gdzie i po co ?
Offline Omar Sharif
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
26.11.2009 21:31
O metrze/szybkiem tramwaju przez okolice lotniska Rakowice to jeszcze do niedawna się mówiło.
Linia tramwajowa Kopiec Wandy - Bieżanów to rzeczywiscie kosmos, ale pamiętajcie że w tamtych czasach w Hucie pracowało kilkadziesiąt tysięcy ludzi - tak wiec to byłoby najszybsze połączenie z nowo-wybudowanymi osiedlami kurdwanowskimi.
Linia na Płaszów - myślenie przyszłościowe, metro do Skawiny - kosmiczna wizja, ale tam i do tej pory jest wiele terenów do zabudowy wiec koncepcja szybkiej kolejki nie była zła.
BTW - rzeczywiście niezła propaganda 😛
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
27.11.2009 10:11
Ale tramwaj do Brzegów i Wyciąża to już śmiech na sali 😎
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
27.11.2009 10:22
A nie była wówczas przewidziana jakaś silna rozbudowa tych osiedli? Jedno trzeba przyznać; w minionych latach rozwój transportu szedł w parze z budową nowych osiedli, tzn. jeszcze nie wszystkie bloki na osiedlu były gotowe, ale dojazd tramwajem już był zapewniony. Dziś bloki muszą postać na nowym osiedlu (a ich mieszkańcy w korkach) przez 10 lat, żeby ktoś dostrzegł potrzebę jakiejś inwestycji 😕
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
27.11.2009 10:40
E no nie przesadzaj, gdzieniegdzie rzeczywiście było tak jak piszesz, ale Ruczaj, Kurdwanów, Prądniki (oba), Azory przeczą Twojej teorii 😉 O planach budowy osiedla w Brzegach nic nie słyszałem, o Wyciążu do dziś się czasem przebąkuje w kontekście bloków socjalnych, ale wiadomo, że pomysł z tramwajem już wtedy można było między bajki włożyć 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.11.2009 16:17
Choć w minionych latach (cokolwiek rozumieć pod tym pojęciem) tyle lat na tramwaj by nie czekały. Zastój w budowie linii tramwajowych (od budowy Krowodrzy Górki do czasów Kurdwanowa) to była poracha.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
27.11.2009 18:26
Azory (jako blokowisko) powstały w latach 60-tych i do tej pory się nie doczekały.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl