Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Pętle komunikacji miejskiej» Pętle autobusowe» O» Os. Kurdwanów

Os. Kurdwanów

«Poprzednie zdjęcie: Ochodza
Następne zdjęcie: Os. Kurdwanów»

Os. Kurdwanów

Data zrobienia zdjęcia: 14 kwietnia 2009 roku (wtorek)
Opis: Rozkłady jazdy na pętli Os. Kurdwanów
Słowa kluczowe: Os_Kurdwanów pętla końcówka rozkłady_jazdy tablica informacje_MPK
Data dodania zdjęcia: 25.10.2009 23:03, Wyświetleń: 2629, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 197.9 KB
Dodał: Creative
EXIF Info
Nazwa aparatu: EASTMAN KODAK COMPANY
Model aparatu: KODAK EASYSHARE ZD710 ZOOM DIGITAL CAMERA
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 64
Data utworzenia: 14.04.2009 15:36:46
Długość ogniskowej: 6.3mm

Ostatnie komentarze

maczek_sky
Gość

26.10.2009 00:07
Będąc ostatnio w Krakowie denerwował mnie fakt, iż na żadnych rozkładzie linii nie ma podanego czasu przejazdu z przystanku A do B. I jak tu zaplanować podróż, ile czasu jedzie się np. z Krowodrzy Górki do Kurdwanowa? Tu Kraków się nie popisał.
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
26.10.2009 09:09
Tylko że u nas czasy przelotu na całej trasie w zależności od pory dnia i dnia tygodnia potrafią się różnić nawet o 10 minut, więc to musiałaby być cała tabelka, która chyba nie byłaby zbyt czytelna.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2009 09:36
Szczególnie mało realne są rozkłady sobotnie i niedzielne. Zakładanie, że w te dni jedzie szybciej jest błędne, bo tyle samo stoi na światłach, nawet gdy nie ma ruchu.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
26.10.2009 10:28
kuba203 napisał(a):
Tylko że u nas czasy przelotu na całej trasie w zależności od pory dnia i dnia tygodnia potrafią się różnić nawet o 10 minut, więc to musiałaby być cała tabelka, która chyba nie byłaby zbyt czytelna.


W rozkladach nanosi się informacje typu: "Max. czasy przelotu".
Offline ABSOLWE_NT
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
26.10.2009 12:04
AndrzejK napisał(a):
Szczególnie mało realne są rozkłady sobotnie i niedzielne. Zakładanie, że w te dni jedzie szybciej jest błędne, bo tyle samo stoi na światłach, nawet gdy nie ma ruchu.


To zależy, na której linii, bo są takie, które mają zbyt długie przeloty w łikend 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2009 12:09
Zgadza się. Ja miałem tu na myśli m. in. 128, który się notorycznie nie wyrabia w niedzielę. Mimo, że na trasie nic szczególnego się nie dzieje, 5 minut w plecy murowane, a zdarzyło się na odcinku Mistrzejowice-Starowiślna 9 minut. 😕
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
26.10.2009 13:01
Dokładnie to samo jest ze 184
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.10.2009 16:35
Przy takim spóźnieniu powinien być zwrot kasy za bilet.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
26.10.2009 18:23
Unrealgod napisał(a):
Przy takim spóźnieniu powinien być zwrot kasy za bilet.


Hmmm. Kiedys podrozowalem linią 144, ktora miala... 90 minut opoźnienia. Pamietam, tez linie 134 na ktorej opoźnienie wyniosło rowno 120 minut - autobus zgniotł 2 kołka i wskoczył na swoj czas. Czy tutaj należałoby pasażerom dopłacac do przejazdu?
Offline ABSOLWE_NT
spex
Gość

26.10.2009 19:46
A ktoś mi powie, po co na pętli rozkład 133?
 
Voith
Gość

26.10.2009 19:51
żebyś wiedział czy masz lecieć biegiem na słupek, czy możesz spacerkiem😛
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2009 20:49
Z rozkładami to w ogóle jest różnie. Podejrzewam, że takie 182 jeszcze nigdy w swojej historii nie zmieściło się w 3 minutach przeznaczonych na odcinek Dw. Gł. Wschód - Rondo Mogilskie 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
26.10.2009 21:00
Zapewne zmieściło się, wtedy gdy nie działały światła na Rondzie Mogilskim 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
26.10.2009 21:15
kuba203 napisał(a):
Zapewne zmieściło się, wtedy gdy nie działały światła na Rondzie Mogilskim 😈


A zapomniałeś o światełkach na wyjeździe przy Wita-Stwosza i potem z Rakowicką? 😛
Offline jarek_m
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
26.10.2009 21:27
Gdy nie działają światła na Mogilskim, to Rondo się w 10 minut zatyka i stoi całkowicie 😛 Sprawdzone doświadczalnie już kilka razy.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
26.10.2009 21:31
No właśnie nie wiem co Kuba ma z tym Mogilskim. Przejedź się tam autem i zobacz jaka jest organizacja ruchu, gdy nie działają światła. 😛
Offline szubak
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
26.10.2009 21:33
No, podczas ostatniego "ataku" zimy przez takie wyłączenie światełek 152 miało przelot zamiast niecałych 60 minut to 120 😛
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2009 21:36
No niestety Kuba, Mogilskie to jedno z nielicznych miejsc gdzie światła są nawet nieźle zrobione. Stoi się tylko raz i to zazwyczaj krótko.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
26.10.2009 21:52
AndrzejK napisał(a):
Stoi się tylko raz i to zazwyczaj krótko.


Jasne, krótko, chyba żartujesz sobie. Np. 152 od strony Lubicz stoi przynajmniej jedną zmianę świateł (bywa, że 2 lub 3) na wylocie z Lubicz, a potem na środku przed skrzyżowaniem z Mogilską w stronę Prażmowskiego.
Offline jarek_m
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2009 22:09
Hm...
1) Od Prażmowskiego prawie zawsze jest bezboleśnie.
2) Od Lubomirskiego też
3) Od Grzegórzeckiego najwyżej 2 zmiany świateł
4) Od Lubicz jeżdżę bardzo rzadko, więc mogę przyjąć, że masz rację 🙂

A pisałem, że jest nieźle zrobione, tzn. nie-tragicznie jak np. Grzegórzeckie, Grzegórzecka - Dietla, Rondo 308 Dywizjonu (tramwaje) czy Kocmyrzowskie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.10.2009 23:30
ABSOLWE_NT napisał(a):
(...) opoźnienie wyniosło rowno 120 minut - autobus zgniotł 2 kołka i wskoczył na swoj czas. Czy tutaj należałoby pasażerom dopłacac do przejazdu?

Myślę że jeżeli ktoś by wystąpił z wnioskiem o odszkodowanie za poniesione straty to jak najbardziej odszkodowanie by się należało. Korzystanie z komunikacji miejskiej to taka umowa. Pasażer jest zobowiązany kupić bilet. Za jego brak jest dość wysoka kara (jakaś 80ciokrotność ceny biletu). Natomiast jak druga strona się nie wywiąże z umowy to nic się nie dzieje. Osoby kontrolujące bilety nie przyjmują tłumaczenia że biletu nie dało się kupić bo kiosk nie prowadzi a automat potrzebuje odliczonych drobnych co do 5gr. Dlaczego więc pasażerowie mają przyjmować tłumaczenie że autobus utknął w korkach. Jedno i drugie to normalne życiowe sytuacji.
Jeżeli MPK robi spóźnienie 120 min i nie chce oddać kasy za przejazd, to rozumiem że bilet należy skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu, uwzględniając możliwość 120min spóźnienia.
A co w sytuacji gdy ktoś przez opóźnienie autobusu spóźnia się na pociąg czy samolot? Oczywiście tak duże spóźnienia zdarzają się rzadko a na pociąg (samolot tym bardziej) warto przyjść kilkanaście minut wcześniej. Jednak wystarczy że ktoś jedzie z przesiadką, zaplanuje podróż według rozkładu (na przykład wyszukiwarką połączeń ze strony MPK) i niewielkie nawet opóźnienie pierwszego autobusu spowoduje brak skomunikowania z następnym. PKP w takich przypadkach wstrzymuje odjazd. MPK (wiem z doświadczenia) nie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.10.2009 07:28
Regulamin przewozów jest tak sformułowany, że można im naskoczyć.
Za organizację i wykonanie usług nikt nie ponosi odpowiedzialności.

Zresztą nie można winić MPK za spóźnienia, tylko organizatora transportu i miasto, że i stworzony system nie daje szans na planowe kursowanie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
27.10.2009 08:16
szubak napisał(a):
No właśnie nie wiem co Kuba ma z tym Mogilskim. Przejedź się tam autem i zobacz jaka jest organizacja ruchu, gdy nie działają światła. 😛


Przyznaję, że nie byłem tam nigdy świadkiem takiej sytuacji, ale przecież tam organizacja ruchu (mówimy o sytuacji, gdy nie ma świateł😉 jest identyczna jak na Grzegórzeckim, które tramwajem lub autobusem bez zatrzymania masz szansę przejechać tylko wtedy, gdy jest awaria świateł. Korki na jezdniach dla ruchu ogólnego też dziwnie szybko w takich sytuacjach znikały.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.10.2009 09:27
Ja bym jednak Grzegórzeckiego do Mogilskiego nie przyrównywał. Mogilskie jest znośne.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.10.2009 09:49
jarek_m napisał(a):
Jasne, krótko, chyba żartujesz sobie. Np. 152 od strony Lubicz stoi przynajmniej jedną zmianę świateł (bywa, że 2 lub 3) na wylocie z Lubicz, a potem na środku przed skrzyżowaniem z Mogilską w stronę Prażmowskiego.

No światła mają to do siebie, że w danym momencie ktoś stoi, a ktoś jedzie... Nikt jeszcze nie wymyślił takich, żeby jechali wszyscy. 🤣
Offline szubak
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.10.2009 09:52
kuba203 napisał(a):
Przyznaję, że nie byłem tam nigdy świadkiem takiej sytuacji, ale przecież tam organizacja ruchu (mówimy o sytuacji, gdy nie ma świateł😉 jest identyczna jak na Grzegórzeckim, które tramwajem lub autobusem bez zatrzymania masz szansę przejechać tylko wtedy, gdy jest awaria świateł. Korki na jezdniach dla ruchu ogólnego też dziwnie szybko w takich sytuacjach znikały.

Nie wiem jak jest na Grzegórzeckim, bo się temu nie przypatrywałem nigdy, ale na Mogilskim masz ruch na środku ronda podporządkowany niektórym wlotom. Np. jadąc od strony PW masz pierwszeństwo przed tymi, którzy poruszają się po tarczy. Po 2. Mogilskie jest jednak lekko większe, ma większą ilość pasów ruchu, więc poruszanie się tam bez sygnalizacji może być dla niektórych kłopotliwe i jeśli nawet nie prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, to płynności ruchu jednak też nie poprawia🙂
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.10.2009 10:06
@ Szubak - ale wynaleziono takie, że tramwaje i autobusy nie jadą najwolniej 😈
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.10.2009 10:09
No dobra, ale mówimy o Mogilskim. A tam tramwaje sobie jadą na -1, a autobusy tak jak auta, więc km najwolniej nie jedzie;P
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.10.2009 10:14
Ok, spoko. To na Mogilskim można się czepić tylko tego sygnalizatora co wpuszcza na przystanek od strony Grzegórzeckiego.

A na Grzegórzeckim to wszyscy pamiętają jak się jeździło, a jak jest teraz.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
27.10.2009 17:56
szubak napisał(a):
No dobra, ale mówimy o Mogilskim. A tam tramwaje sobie jadą na -1, a autobusy tak jak auta

No właśnie. Kiedy wykopią zjazd dla autobusów od Beliny-Prażmowskiego? Od punktu widzenia KM, rondo projektował palant 😡
Nie ma płynnej jazdy, ani normalnej przesiadki (o słynnym punkcie przesiadkowym nie wspominając).
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
27.10.2009 18:23
Nie wykopią. Wjazd od BP nawet nie jest takim wielkim problemem, bo autobusy mogą jeździć Kielecką (zresztą takie były plany). Gorzej, bo nie ma wyjazdu w Lubomirskiego i tego się już nie przeskoczy...:/
A na zasadzie, że część autobusów miałaby jeździć górą, a część dołem, to już lepiej niech będzie jak obecnie.
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
27.10.2009 18:26
Niestety to rondo jest niedopracowane jeszcze z miliona innych aspektów, nie tylko KM (czy dokładniej autobusów, bo tramwaje mają się tam w miarę ok) 🙁
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
27.10.2009 18:38
Prawda. Gdy ludzie zwracali uwagę, że będzie dwupoziomowe i trzeba będzie chodzić po schodach, odpowiadano, że będą ruchome.
A kiedy ostatnio działały schody od strony Beliny-Prażmowskiego?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.10.2009 18:46
Tak to jest jak realizowane są projekty dwudziesto letnie lub starsze. Projekt nie zrealizowany w ciągu 10lat powinien być anulowany.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com