Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Wypadki/Zatrzymania» Wypadek 13.10.2009» Najechanie #191 na #428+454+455 13.10.2009

Najechanie #191 na #428+454+455 13.10.2009

«Poprzednie zdjęcie: Najechanie #191 na #428+454+455 13.10.2009

Najechanie #191 na #428+454+455 13.10.2009

Data zrobienia zdjęcia: 13 października 2009 roku (wtorek)
Opis: Kraków, Rondo Mogilskie. Około godz. 13:15 GT6 na linii 11 wjechał w czekający na światłach skład stopiątek z linii 4.
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #428+454+455 MAN GT6 #191 MPK_Kraków Kraków Rondo_Mogilskie najechanie wypadek najechanie_13_paź_2009 linia_4 linia_11
Data dodania zdjęcia: 13.10.2009 17:05, Wyświetleń: 2818, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 162.6 KB
Dodał: niewywolanewspomnienia
IPTC Info
Caption:
EXIF Info
Nazwa aparatu: SONY
Model aparatu: DSC-W35
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/2.8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 13.10.2009 13:58:22
Długość ogniskowej: 6.3mm

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.10.2009 17:43
GT6 do kasacji (chyba że mu zrobią przeszczep pierwszego członu...), ciekawe jak konstrukcje stozłomek?
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
13.10.2009 18:04
Nie widzę połamanych słupków konstrukcji 105tki więc raczej wróci do ruchu po klepaniu.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.10.2009 18:27
Ale w tym przypadku ważniejsza jest belka grzbietowa a nie słupki międzyokienne
Offline Wypalacz Rafał
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
13.10.2009 21:29
Zważywszy, że ostatni wagon UFA wbił się w drugi, belka mogła tego nie wytrzymać...
Offline YogYyogy at onet.eu
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.10.2009 09:36
Czyli jak zwykle - trupa reanimujemy do upadłego, a wagon z rocznika 1992 do kasacji? 😡
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
14.10.2009 10:08
Wagon o takiej konstrukcji jak stozłoma, nawet z rocznika 2009, w przypadku uszkodzenia belki grzebietowej niezbyt nadaje się do reanimacji 😛 Taka kijowa konstrukcja Kubuś, i rok produkcji tego nie zmieni 😁
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.10.2009 10:38
Akurat w 2009 już nikt tego na szczęście nie produkuje 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
14.10.2009 11:37
W 2007 produkował 😛
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.10.2009 12:00
Wóz drabiniasty też każda firma wyprodukuje, jeżeli będzie miała odbiorców 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
14.10.2009 15:07
YogY napisał(a):
Zważywszy, że ostatni wagon UFA wbił się w drugi, belka mogła tego nie wytrzymać...

Nie znam się na mechanice, ale wydaje mi się, że skoro cały trzeci wagon uderzył w drugi to belka to przeciążenie przeniosła. Problem w tym, że belka idzie od samego początku wagonu do samego końca i trudno tu mówić o czymś co się nazywa strefą kontrolowanego zgniotu. W tej sytuacji taką rolę spełnił sprzęg między 2. a 3. wagonem 😉
Offline Wiroos
Coffee
Gość

14.10.2009 22:02
kuba203 napisał(a):
Akurat w 2009 już nikt tego na szczęście nie produkuje 😛

A Modertrans? 😛
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.10.2009 04:17
Coffee napisał(a):
A Modertrans? 😛


I Protram...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.10.2009 07:59
E no bez jaj, wyroby Protramu są jakie są, ale chyba widzisz różnicę pomiędzy nimi a 105Na?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Maciej12991
Gość

15.10.2009 12:21
Coffee napisał(a):
A Modertrans? 😛

Niestety Modertrans modernizuje wagony (póki co) a nie produkuje, co do Protramu to oni chyba produkują, bo MPK Wrocław na WrAsy ogłasza przetargi, co by sugerowało zakup nowego pojazdu.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.10.2009 16:06
kuba203 napisał(a):
E no bez jaj, wyroby Protramu są jakie są, ale chyba widzisz różnicę pomiędzy nimi a 105Na?


A czym się różni 204WrAs od 105-ki? No dobra, szerokością - jest węższy. I brakiem skosów - zapewne wynika to z poprzedniej różnicy...

Maciej12991 napisał(a):
Niestety Modertrans modernizuje wagony (póki co) a nie produkuje, co do Protramu to oni chyba produkują, bo MPK Wrocław na WrAsy ogłasza przetargi, co by sugerowało zakup nowego pojazdu.


Biorąc pod uwagę że z tak "zmodernizowanej" 105-ki zostaje tylko belka grzbietowa (notabene ostatnio w Gdańsku kupili kilka ze skasowanych stopiątek - nawet nie chcieli brać całych pudeł tylko same belki...), to można spokojnie stwierdzić że Modertrans produkuje wagony.
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.10.2009 18:09
Wypalacz Rafa&#322 napisał(a):
A czym się różni 204WrAs od 105-ki? No dobra, szerokością - jest węższy. I brakiem skosów - zapewne wynika to z poprzedniej różnicy...


Między innymi omawianą tu belką, a także takim drobiazgiem jak napęd asynchroniczny (jak samo 'As' w nazwie wskazuje) 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.10.2009 19:50
kuba203 napisał(a):
Między innymi omawianą tu belką, a także takim drobiazgiem jak napęd asynchroniczny (jak samo 'As' w nazwie wskazuje) 😛


No fakt, ma jednolitą belkę grzbietową zamiast belki z obejściem na rozrusznik jak 105Na (i większość odmian 105-ek). Ale taką samą belkę mają również 105Nt, 105N2k...
Offline Wypalacz Rafał
Maciej12991
Gość

16.10.2009 01:52
Wypalacz Rafał napisał(a):

Biorąc pod uwagę że z tak "zmodernizowanej" 105-ki zostaje tylko belka grzbietowa (notabene ostatnio w Gdańsku kupili kilka ze skasowanych stopiątek - nawet nie chcieli brać całych pudeł tylko same belki...), to można spokojnie stwierdzić że Modertrans produkuje wagony.

Ale zostaje i to jest modernizacja, a nie budowa pojazdu od nowa.
Kupiłbyś "nowy" autobus z kratownicą od Ikarusa 280 rocznik 1979? 😛
 
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
16.10.2009 09:20
Maciej12991 napisał(a):

Kupiłbyś "nowy" autobus z kratownicą od Ikarusa 280 rocznik 1979? 😛


GOP czasami kupuje 😛
Offline Warwas z Rugii
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.10.2009 14:25
Wypalacz Rafał napisał(a):

No fakt, ma jednolitą belkę grzbietową zamiast belki z obejściem na rozrusznik jak 105Na (i większość odmian 105-ek). Ale taką samą belkę mają również 105Nt, 105N2k...


No i to jest postęp techniczny w stosunku do 105Na
😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
16.10.2009 22:52
Wypalacz Rafał napisał(a):
GT6 do kasacji (chyba że mu zrobią przeszczep pierwszego członu...), ciekawe jak konstrukcje stozłomek?

No i #191 poszedł do kasacji. W zamian na Podgorze przeszedl #185
Offline thomas_